Summa sidvisningar

söndag 9 oktober 2011

Jag har sett havet!

Min matte måste vara otroligt världsvan! Varje dag tar hon mig till platser jag aldrig varit tidigare och denna morgon var inget undantag. Strax innan solen gått upp sa hon att vi skulle ut och se om det var bra fotoväder i den lilla viken vid Ulvsjön och jag ville naturligtvis vara med.

När jag kom dit blev jag alldeles som förstelnad och bara tittade. Vadå liten vik??? Det var ju ett helt hav! Hur stort som helst! Man såg lååångt bort till andra sidan och det måste ha varit Amerika....eller åtminstånde Danmark! Det är jag övertygad om!

Jag blev lite fundersam men mina galningar till bröder for iväg ner mot vattnet och jag är en tuff liten brud så jag var inte sen med att hänga med. Men....tro inte jag jag är så dumdristig att jag hoppade i det kalla vattnet. Nähe....! Med alla fyra tassarna i backen gjorde jag tvärstopp vid vattenbrynet!


"-Matte matte! Brorsan Niklas är på väg att simma över till andra sidan!" skrek jag, men hon bara skrattade och sa att jag också skulle bli lika tokig i att bada jag när jag blev stor. Tsss.. det ska vi allt bli två om tänkte jag... 
Min bror Joel han brukar dyka ner till botten sa matte men han gjorde det inte idag i alla fall även om han såg ut att vara på god väg.
Men bara för att jag inte tog mig ett dopp i havet ska ni inte tro att jag förblev torr inte.  Med två burdusa och ohämmade bröder fick jag fler än en dusch i morse....
Då är det underbart att ha en matte som blev jätteglad att se mig trots att jag var dyngsur, skitig och iskall om nosen. 
När vi dessutom åkte hem vred hon på full värme i bilen samt lindade in mig i hennes fina pälsjacka så jag slapp frysa.


Hejsvejs så länge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar