Summa sidvisningar

måndag 10 oktober 2011

Hopplösa människa!

Trots att älgjakten började idag gick ändå matte och jag själva ut på äventyr . Hon berättade att det inte höll till just där vi var så jag kände mig rätt trygg.

I skogen finns det hur mycket som helst att göra. Klättra över stock och sten, krypa under eller balansera på fallna träd.
Kolla om det finns några spännande spår och följa. Leta efter pinnar, kottar eller annat roligt man kan leka med.
En sak måste man se upp med när man går i skogen. Kvistar! Det gör hemskt ont när de slår en i ansiktet när man springer fort fram!




 

Lyssan efter faror! Det kan ju komma stora monster och ta en liten Myra...eller så var det bara en ekorre som protesterade att vi gick på dennes revir.
Men det allra viktigaste i skogen  är att hålla koll på matte! Hon är ju fullkomligt hopplös! Hon smiter in bakom stora granar, tar konstiga vägar eller vänder åt andra hållet när jag inte ser och det kan ju resultera i katastrof! Hon kan ju förvilla bort sig i vildmarken! Därför måste jag då och då, eller rättare sagt ganska ofta springa ifatt henne och visa henne vägen fram i ljungeln. Det är tur att i alla fall jag har en bra näsa för hennes är då helt värdelös. Hon missar ju till och med väldoftande råttor!


Voff i älgskogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar