Summa sidvisningar

fredag 21 oktober 2011

Världen går runt runt runt runt...

Haha! Jag och brorsan har hittat på en jätte rolig lek!! Det går nämligen att springa runt där jag bor....alltså från sovrummet ut i köket vidare ut i tv-rummet och genom hallen och tillbaka till sovrummet igen! Varje kväll när matte har gått och lagt sig då kör vi igång! Hur kul som helst!!! Brorsan och jag turas om att jaga varandra och springer runt runt!! När han jagar mig och han nästan hinner ifatt mig kryper jag fort som bara den in under mattes säng. Därifrån gör jag världens utfall och hugger tag i brorsans hals. Han sliter sig loss och jag efter i fullaste farten. Stolar och bord far upp jäms med väggarna, golvmattor och skorna i hallen flyger all värdens väg, hundsängar och hundskålar lika så. Ja rackarns vad det går undan när jag och brorsan har kul!


"Ni får inte hålla på så där!" säger matte...jag förstår inte alls vad hon menar med det. Tänk om hon kunde vara med och prova på nån gång? Jag lovar att hon skulle tycka det va skitroligt!(ursäkta uttrycket) Det liksom pirrar i magen av skräckblandad förtjusning när brorsan nästan hinner ikapp. Att sedan få bita tag i hans hals och dessutom komma undan med det är ju nästan bara för mycket! Fattar ni hur sanslöst roligt vi har det?

Matte kom igen nu!

4 kommentarer:

  1. Det måste vara roligt att vara valp :-) (Inger

    SvaraRadera
  2. Det är det också Inger. Livet leker ! :)))
    Hälsningar Myran :)

    SvaraRadera
  3. http://lindasblogg1.blogspot.com/2011/10/vinn-en-julkalender-till-hunden.html

    Hej!

    Vill ni vara med och tävla om en Julkalender till er hund?
    mvh

    Linda

    SvaraRadera
  4. Klart vi vill :))))

    SvaraRadera