Summa sidvisningar

lördag 15 oktober 2011

Hur konstig kan en människa bli egentligen???

Som ni förmodligen nu redan förstått har jag ju två äldre bröder och de är precis som de flesta brorsor . De fattar ju ingeting alls och att man måste ta reda på saker och ting efter sig från golvet för någon kan ju skada sig. Typ jag exempelvis.

Idag när jag hade tråkigt, släpade fram fötterna och funderade på om jag skulle vila en sväng i min sköna säng så plötsligt, från ingenstans halkade jag på en boll. Det ena benet bara gled iväg och jag satta mig ner i spagat. Som tur va har jag inte så lång ner till backen och det gjorde inte ont men det kunde ha gått mycket mycket illa!

Irriterad över mina slarviga bröder tog jag upp bollen och gick till matte för att visa.

Alltså ärligt, vad som hände med henne vet jag inte men min matte blev alldeles som förbytt? Hon kastade sig på golvet, började tala bäbisspråk med långa gulligull ramsor som jag inte fattade ett ord av. Jo...några kände jag igen som typ som, "bästa valpen i världen" och "mattes lilla hjärta" men resten var bara ett enda gytter av pipiga ljud.

Men jag är inte den som är den och jag lät henne hållas. Jag till och med klev upp i hennes famn och stack bollen i ansiktet på henne men tro det eller ej blev hon ännu värre, hur man nu kan bli det?! Hur som helst höll vi så där ett tag och faktum var att de var rätt mysigt. Jag gjorde även en annan upptäckt under tiden och det var att så fort jag släppte bollen slutade även hon.

Märkligt men sant! Jag testade ett par tre gånger med samma resultat.

Jag säger bara; hur konstig kan en människa bli egentligen???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar