Summa sidvisningar

söndag 23 oktober 2011

Guldfynd!

Alltså, ni anar inte vilket ställe jag har hittat!!!

Matte och jag brukar gå ensamma en sväng för att bara hon och jag ska få en guldstund tillsammans som hon brukar säga. Men det jag inte fattat förens nu är att vi passerar ett ju guldställe!
Här om dagen så gick jag lite på sidan ner i diket för att göra nr 2 och i samma stund som jag satt där i all sköns ro fick jag en ljuvlig doft i näsan. Lite söt syrlig och alldeles underbar och den ville jag naturligtvis följa efter och se vad det kunde vara.

Jag nosade och nosade och där, där låg det fullt av gula fina väldoftande bollar! Jag visste inte vilket ben jag skulle stå på för de var ju sååå många!!! Jag ville ta med allihopa men jag fick bara plats med en i munnen hur jag än försökte. Jag testade smaken på några och bestämde mig till slut för det största och finaste jag kunde hitta. Jag sprang fram till matte och bad med mina bruna ögon att få ta det med hem. "Okej då, du får ta med dig ett äpple" sa hon och jag blev sååå lycklig!!! Jag sträckte på halsen och visade alla vi mötte vilket jätte kap jag hade gjort!

Stolt visade jag även upp det fina äpplet för mina bröder när jag kom hem. Självklart hoppades jag på att de skulle bli jätteavensjuka, vilket de naturligtvis blev också. Haha!

Men...snäll matte som jag har hade hon tagit med två extra äpplen så lyckan över att retas brorsorna varade inte länge tyvärr .

Men vad gör det, det var ju faktiskt JAG som hade gjort ett guldfynd! Så det så!

I alla hast hörde jag matte nämna något om att vi får begränsa oss till ett äpple om dagen annars kan jag få ont i magen men det bryr jag mig inte i just nu!
Smaskens!


Förresten, igår kväll när jag lade av en smygare i all hemlighet började matte efter en stund skratta högt. Hon sa att det från ingenstans började lukta äppelmos! Hm....undrar vad det kom ifrån....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar