Summa sidvisningar

fredag 7 oktober 2011

Världens fynd!

Jösses, jag har glömt och berätta om mitt bästa fynd jag gjorde igår!

Husse var inne och handlade foder medan jag och matte tog en liten rastrunda bakom affären.
Gräset var halvhögt och stickigt åt min bara lilla mage så det var inte så där jätte kul att gå där men trotsade på i min egen takt, kissade lite och fortsatte bakom matte.

Plötsligt fick jag känna något spännande i nosen! Ahhh det där måste undersökas närmare!!! Doften blev starkare och starkare och långt inne i tät vegetation fann jag den! Det största och fetaste råtta jag någonsin sett!! Död var den redan och den luktade ljuvligt! Det var så stor att jag inte kunde svälja den på en gång annars hade jag gjort det men i samma veva kom matte farande i ett huj. Och vet ni vad hon gör??? Hon tar den ifrån mig!! Hon plockade sonika ut råttan ur munnen på mig utan att överhuvudtaget tänka på att göra en bytesaffär?
Vilken fräckhet! Det där ska jag komma ihåg, var så säker på det!

Jag blev lite sur faktiskt för det var ju jag som hade hittat den och vill hon ha råttor kan hon fixa dem själv!
Nåja, när vi kom till bilen igen fick jag i alla fall en strimla grisöra och jag blev nöjd. Men en sak är säker, hon måste nog skaffa lite gobitar och lägga i sin ficka i framtiden och vi ska kunna göra affärer matte och jag.

(Bilden har inget med gårdagens insident att göra)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar